איך לא לפחד ממצברים למלגזות

מידע מקיף על מצבר המלגזה, מה אומר הוולט, איך לשמור על המצבר לאורך זמן ועוד מידע חשוב בנושא.

מצבר של מלגזה, בניגוד למצבר ברכב, לא עשוי מיחידה אחת שלמה, שאז אם הוא מתקלקל צריך להחליף את כולו. מצברי מלגזות עשויים תאים תאים, כאשר כל תא מכיל 2 וולט. כך למשל מצבר של 24 וולט בעצם בנוי מ12 תאים, מצבר מלגזה של 48 וולט בנוי מ-24 תאים וכן הלאה.

כאשר ישנה תקלה במצבר המלגזה, ניתן להחליפו במוסך מורשה לתיקון מלגזות. לעתים יש להחליף תא אחד בודד למלגזה או מספר תאים, ולא תמיד יש צורך בהחלפה של כל המצבר כולו. חשוב לדעת איך לשמור היטב על מצברי המלגזות, על מנת שלא ייגרם להן נזק. מדובר בטיפול יומיומי, בניגוד לרכב שם בודקים מים ושמן אחת לשבוע. נניח לצורך הדוגמה כאן – במלגזות נבדוק מים מזוקקים במצבר מידי בוקר, לפני ההפעלה.

מצבר מלגזות של ורטה

בתוך תאי המצבר של המלגזה יש סימון שמסייע לנו לשם כך, ויש כאלה שמעדיפים אפילו להגדיל ראש ולרכוש מד מדידה של המים המזוקקים לעזרתם. לרוב גודל המצבר יהיה תואם לגודל המלגזה; כשהמלגזה קומפקטית יותר במידותיה, לרוב המצבר שלה יהיה קטן יותר, אך במידה כזאת שתספק למלגזה מספיק כוח לשינוע חזק, הכול במידה מחושבת.

אם הטיפול במצבר ייעשה היטב ובצורה נכונה, המצבר של המלגזה יאריך חיים וישמש אתכם נאמנה למשך שנים. לכן נוהלי עבודה מסודרים של בדיקה שגרתית במחסן הלוגיסטי על ידי הצוות המתפעל, לא רק שיעלו את רמת הבטיחות במפעלכם אלא גם יחסכו לכם כסף לאורך זמן.

יש מלגזות בהן ניתן לבדוק מים במצבר על ידי הרמת מכסה המנוע מתחת למושב המלגזן, וישנן מלגזות בהן נשלף המצבר החוצה על ידי מתקן ייעודי, דבר שעוזר בעת מילוי המים המזוקקים כדי לא לטפטף מים מעל המצבר ולשמור היטב על המלגזה. היום יש גם מצברים למלגזות שמגיעים עם מדים דיגטליים מתוחכמים, עם נורה שנדלקת כשחסרים מים; אבל הדבר פחות נפוץ בארץ בגלל עלותם היחסית גבוהה, ובטח נראה אותם רק בשנים הבאות בסדרות היותר מתקדמות של המלגזות.

נשמח לסייע לכם בכל הקשור למצברים – אם בהחלפה, אם בתיקון ואם במידע על אופן התחזוקה. לשירותי מוסך, הצעות מחיר ומידע נוסף נשמח שתתקשרו אלינו למספר 03-9309172 ונעמוד לרשותכם – צוות אסיף הנדסת מלגזות.

מילוי מים במצבר של מלגזה