תרומת הטכנולוגיה להתפתחות המלגזות

כמו מרבית ההמצאות האחרות, ה – מלגזות הן תוצאה של צרכים. בשנת 1917 חברת קלארק המציאה כלי תחבורה שנקרא משאית על מנת להזיז חומרים בסביבת המפעל. כאשר אנשים שבאו לביקור במפעל וראו את הטרקטור במקום העבודה, הם התחילו להזמין כאלה מחברת קלארק בשביל לבנות משאיות טרקטור למפעלים שלהם.

מאז ומתמיד ה – מלגזות עשו את אותה פעולה בסיסית במשך שנים רבות – הרמת מטענים כבדים ממקום אחד לשני, אבל הטכנולוגיה שעושה את אותה פעולה התקדמה מאז…תעשיית ה – מלגזות התקדמה מבחינת מקור הכוח שלה, מוביליות ומיכון.

טכנולוגיות ידידותיות לסביבה התחילו להשתלב בתעשיית ה – מלגזות לא רק בגלל העלייה במחירים של הדלק אלא גם כי הן חסכוניות באנרגיה יכולות לעבוד עשרים עד שלושים אחוז מאשר מלגזות עם מנוע בעירה פנימית.

מלבד יכולתן להיות ידידותיות מבחינת איכות הסביבה ,ה – מלגזות השתנו במוביליות שלהן עם ההטמעה של מלגזות ה – Sidewinder .מלגזה זו נבנתה על ידי  ווטקס ויכולות לזוז לכול כיוון שהמפעיל שלהן חפץ.בניגוד ל – מלגזות המסורתיות, אלה של ה –  Sidewinder יש יכולת לפלס את דרכן בסביבה של מכשולים מעל לגובה של שמונה סנטימטרים וגם לזוז במקומות צרים. פעולות אלה לא היו יכולות להתבצע ב – מלגזות מסורתיות.

סוג אחר של מלגזות היא המלגזה האוטומטית. מלגזות אלה משתמשות במערכות הנחיה כדי לתמרן את עצמן במחסנים או במבנים ובכדי להרים ולהוריד משאים בצורה אוטומטית. ב – מלגזות האוטומטיות משתמשים בתעשיות החלל והתעופה, ייצור, הדפסה, המיכון והמחסן.

ישנם מספר סוגים של מערכות הנחיה הכוללות מערכות של ליזר, מערכות פנימיות, מערכות של חיווט ומערכות אופטיות.  כך לדוגמה, במערכת החיווט משתמשים באנטנה כדי לקבוע היכן ממוקמת המלגזה באמצעות חוטים  הממוקמים בתוך רצפת המחסן; מערכות הנחיה אופטיות  משתמשות בסנסורים כדי לאתר סימנים אולטרה סגוליים שנצבעו ברצפה; המערכת הפנימית משתמשת במגנטים בתוך הרצפה במסלול ישר. ל – מלגזות אלה יש חיישנים כדי לאתר את המגנט ולהישאר במסלול היכן שהמגנט ממוקם.

ככל שהצורך ב - מלגזות השתנה,  השתנתה כך גם הטכנולוגיה שהשתמשו בה כדי שהן יעבדו.